Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Pontiac » paski napędowe Pontiac PHOENIX coupe » koło pasowe Pontiac PHOENIX coupe

koło pasowe do PONTIAC PHOENIX coupe

wybierz typ samochodu PONTIAC PHOENIX coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 161,6
Ilość żeber 5
Masa [g] 2397
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,3
Szerokość 1 [mm] 34
Szerokość 2 [mm] 26,7
nr EAN 8033989015545
Długość opakowania [cm] 17,5
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
Ciężar [kg] 1,6
Ilość żeber 6
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
nr EAN 4010858573751
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1
nr EAN 4010858578756
Długość opakowania [cm] 34
Szerokość opakowania [cm] 24
Wysokość opakowania [cm] 15
Ciężar [kg] 0,892
nr EAN 4010858133634
Grubość [mm] 34,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 154,0
Ciężar [kg] 2,140
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816293330
Grubość [mm] 34,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 154,0
Ciężar [kg] 2,32
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816337911
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 158
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość [mm] 33
nr EAN 5414465419560
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
Średnica wewnętrzna [mm] 36,7
nr EAN 8435398500665
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 36,7
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Szerokość [mm] 34,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108544865
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Szerokość [mm] 35,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108977977
Średnica [mm] 153,00
Szerokość [mm] 34,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870184223
Grubość [mm] 34,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 154,0
Ciężar [kg] 2,140
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619521717
Ciężar netto [g] 2335
nr EAN 5902048019301
Ciężar netto [g] 2000
nr EAN 5902048029539
Ciężar netto [g] 1325
nr EAN 5902048010513
Ciężar netto [g] 3500
nr EAN 5902048012920
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 161,6
Ilość żeber 5
Masa [g] 2397
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,3
Szerokość 1 [mm] 34
Szerokość 2 [mm] 26,7
nr EAN 8033989015545
Długość [mm] 976
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572333815
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 162
Liczba rowków 6
Wysokość [mm] 34,85
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ø koła pasowego [mm] 152,9
Ciężar [kg] 2,64
nr EAN 4046001364563
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.