Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » paski napędowe Tata (telco) TELCOLINE (40_FD) » koło pasowe Tata (telco) TELCOLINE (40_FD)

koło pasowe do TATA (TELCO) TELCOLINE (40_FD)

wybierz typ samochodu TATA (TELCO) TELCOLINE (40_FD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 23,5
Szerokość opakowania [cm] 23,5
Wysokość opakowania [cm] 11,5
Ciężar [kg] 5,19
Ilość żeber 7
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Średnica [mm] 194
nr EAN 4010858589998
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 194
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960507488
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960542588
średnica zewnętrzna [mm] 194
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 3358960674319
Ø koła pasowego [mm] 192,0
Wysokość 1 [mm] 22,0
Wysokość 2 [mm] 76,7
Ciężar [kg] 4,8
nr EAN 8021787040111
cena brutto:
1,176.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 7PK
Szerokość [mm] 76,50
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 166,80
Liczba rowków 7
Ilość żeber 7
średnica zewnętrzna [mm] 166,75
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Średnica 1 [mm] 55
nr EAN 8435398501402
Długość 1 [mm] 1698
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870171858
nr EAN 4058787298659
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 197
Ilość żeber 6
Masa [g] 5200
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172,7
Średnica wewnętrzna [mm] 39,6
Szerokość 1 [mm] 22
Szerokość 2 [mm] 76,7
nr EAN 8036016455291
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 197
Numer komponentu 2
Ilość żeber 6
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172,7
Średnica wewnętrzna [mm] 39,6
Szerokość 1 [mm] 22
Szerokość 2 [mm] 76,7
nr EAN 8033989629513
Długość [mm] 1697
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 316579205320
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Materiał Guma / metal
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Liczba rowków 7
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.