
| Długość [mm] | 228 |
| Szerokość [mm] | 87 |
| Wysokość [mm] | 97 |
| nr EAN | 5012759543641 |

| Długość [mm] | 228 |
| Szerokość [mm] | 87 |
| Wysokość [mm] | 97 |
| nr EAN | 5012759543658 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 201 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| nr EAN | 4047437491069 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39755 01 |
| nr EAN | 4047437494596 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39754 01 |
| nr EAN | 4047437495616 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 210 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0055/HD |
| nr EAN | 4040074266281 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 210 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0054/HD |
| nr EAN | 4040074254349 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 224 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| nr EAN | 4040074263518 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426230074 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| nr EAN | 4060426388393 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| nr EAN | 4060426388393 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 206 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 39754 01 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 206 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 39755 01 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M20x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M18x1,5 |
| Długość [mm] | 225 |
| Ciężar [kg] | 0,744 |
| nr EAN | 8435130358967 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 206 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 64239 |
| nr EAN | 5413978266913 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 206 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 15,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 64238 |
| nr EAN | 5413978266920 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE2073 |
| nr EAN | 3322938457181 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M20x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE2062 |
| nr EAN | 3322938457198 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025