Długość [mm] | 221 |
Wymiar stożka [mm] | 17 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
sparowany numer artykułu | 840 1449 10 |
Długość [mm] | 221 |
Wymiar stożka [mm] | 17 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
sparowany numer artykułu | 840 1448 10 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | 39079 01 |
nr EAN | 4047437474260 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | 39078 01 |
nr EAN | 4047437474284 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Długość [mm] | 213 |
Długość całkowita [mm] | 249 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
nr EAN | 4047437470842 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Średnica 1 [mm] | 23,1 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 221,5 |
Długość 2 [mm] | 28,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 41,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 11 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 4060426305857 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 235 |
Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
Wersja wzmocniona | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
Długość [mm] | 235 |
Ciężar [kg] | 0,42 |
nr EAN | 8435130367150 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025