Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ kierowniczy Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) » końcówki drążków kierowniczych Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV)

końcówki drążków kierowniczych do CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV)

wybierz typ samochodu CITROËN BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 230
Szerokość [mm] 58
Wysokość [mm] 95
nr EAN 5012759543498
Wymiar stożka [mm] 15,6
Wymiar gwintu M14x1,5
Długość [mm] 209,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16x1,5
parzyste numery artykułów 840 1381 10
nr EAN 4014870601027
Wymiar stożka [mm] 15,6
Wymiar gwintu M14x1,5
Długość [mm] 209,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16x1,5
parzyste numery artykułów 840 1380 10
nr EAN 4014870601041
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 39075 01
nr EAN 4047437474185
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 39074 01
nr EAN 4047437474208
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 213
Długość całkowita [mm] 249
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
nr EAN 4047437470842
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś przednia
Lokalizacja w aucieZ obu stron
Lokalizacja w aucieWewnątrz
Długość [mm]213
Długość całkowita [mm]249
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
EAN4047437470842
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 207
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 116 020 0053/HD
nr EAN 4040074252215
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 207
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 116 020 0052/HD
nr EAN 4040074252208
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Długość [mm] 236
nr EAN 5703858971564
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 209,5
Ciężar [kg] 0,84
nr EAN 8435130364142
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 209,5
Ciężar [kg] 0,84
nr EAN 8435130364159
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M16x1,5
Długość [mm] 235
Ciężar [kg] 0,42
nr EAN 8435130367150
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 235
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978267736
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.