Długość [mm] | 230 | |
Szerokość [mm] | 58 | |
Wysokość [mm] | 95 | |
nr EAN | 5012759543498 |
Wymiar stożka [mm] | 15,6 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 209,5 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 | |
parzyste numery artykułów | 840 1381 10 | |
nr EAN | 4014870601027 |
Wymiar stożka [mm] | 15,6 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 209,5 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 | |
parzyste numery artykułów | 840 1380 10 | |
nr EAN | 4014870601041 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
parzyste numery artykułów | 39075 01 | |
nr EAN | 4047437474185 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
parzyste numery artykułów | 39074 01 | |
nr EAN | 4047437474208 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Długość [mm] | 213 | |
Długość całkowita [mm] | 249 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
nr EAN | 4047437470842 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Lokalizacja w aucie | Z obu stron |
Lokalizacja w aucie | Wewnątrz |
Długość [mm] | 213 |
Długość całkowita [mm] | 249 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
EAN | 4047437470842 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 207 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 116 020 0053/HD | |
nr EAN | 4040074252215 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 207 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 116 020 0052/HD | |
nr EAN | 4040074252208 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 236 | |
nr EAN | 5703858971564 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 209,5 | |
Ciężar [kg] | 0,84 | |
nr EAN | 8435130364142 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 209,5 | |
Ciężar [kg] | 0,84 | |
nr EAN | 8435130364159 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 235 | |
Ciężar [kg] | 0,42 | |
nr EAN | 8435130367150 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 235 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978267736 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025