Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » układ kierowniczy Iveco DAILY VI Furgon » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY VI Furgon

końcówki drążków kierowniczych do IVECO DAILY VI Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY VI Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM16X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 18,2
Długość [mm] 87
nr EAN 8717109759792
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM16X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 16
Długość [mm] 109
Materiał Żeliwo
nr EAN 8717109748192
Status produktu: w przygotowaniu
Rozmiar gwintu 1M18x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
Długość przegub osiowy [mm]331
Długość [mm] 348
Wymiar gwintu M16x1,5
Średnica [mm] 16,5
Wymiar gwintu M18x1,5
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4047437453869
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 108,5
Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rozmiar gwintu 2 16x1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074246269
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 87
Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rozmiar gwintu 2 16x1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074247877
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 331
Rozmiar gwintu 1 M18X1,5
Rozmiar gwintu 2 M16X1,5
nr EAN 4040074301630
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M18X1.5
Długość opakowania [cm] 45
Szerokość opakowania [cm] 5,3
Wysokość opakowania [cm] 5,3
nr EAN 4060426306601
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 21
Kształt prosty
Podwozie dla pojazdów bez stabilizatora
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 109
Długość 2 [mm] 30
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4060426306595
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 20,6
Kształt prosty
Podwozie dla pojazdów ze stabilizatorem
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 87
Długość 2 [mm] 27
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 4060426306618
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM18X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 330
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978266401
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.