

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | 34091 01 |
| nr EAN | 4047437342118 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | 34090 01 |
| nr EAN | 4047437342125 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | 34091 01 |
| nr EAN | 5902659727572 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | 34090 01 |
| nr EAN | 5902659727589 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 275 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074287941 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 119 |
| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 716 020 0044/HD |
| nr EAN | 4040074286784 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 119 |
| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 716 020 0043/HD |
| nr EAN | 4040074286777 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 15,65 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 119 |
| Długość 2 [mm] | 23,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426278427 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 15,65 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 119 |
| Długość 2 [mm] | 23,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426278434 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5,5 |
| nr EAN | 4060426311230 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 4,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426308704 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 94 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Średnica 1 [mm] | 15,65 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 119 |
| Długość 2 [mm] | 23,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 94 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Średnica 1 [mm] | 15,65 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 119 |
| Długość 2 [mm] | 23,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 277 |
| Ciężar [kg] | 0,538 |
| nr EAN | 8435130360458 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 280 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978270576 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 120 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 3839 |
| nr EAN | 5413978270583 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 120 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 3838 |
| nr EAN | 5413978270590 |

| Długość [mm] | 290 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 324025 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | JTE1127 |
| nr EAN | 3322937811977 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 94 |
| parzyste numery artykułów | JTE1126 |
| nr EAN | 3322937811960 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025