Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » końcówki drążków kierowniczych Hyundai H-1 / STAREX Autobus (A1)

końcówki drążków kierowniczych do HYUNDAI H-1 / STAREX Autobus (A1)

wybierz typ samochodu HYUNDAI H-1 / STAREX Autobus (A1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 13,5
Długość [mm] 74
nr EAN 8717109497762
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Długość przegub osiowy [mm] 297
nr EAN 4014870434007
Wymiar stożka [mm] 13,7
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
nr EAN 4014870430900
Długość [mm] 70,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Ciężar [kg] 0,400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816153009
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 71
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
nr EAN 4040074158340
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 294
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
nr EAN 4040074493021
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 309
Średnica 1 [mm] 15,5
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197486373
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 308,9
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50
nr EAN 4031185061827
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
nr EAN 4031185027878
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Długość [mm] 280
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185107617
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 75
Ciężar [kg] 0,39
nr EAN 8435130306876
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 293
Ciężar [kg] 0,543
nr EAN 8435130390905
Strona zabudowy z przodu
Numer seryjny S4304607
nr EAN 5901159055604
Długość [mm] 292
Długość całkowita [mm] 311,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
nr EAN 3322938229139
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,25
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymagana ilość 2
nr EAN 5900427509672
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.