
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | 11/16"X1.06 UNF RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 15,1 |
| Długość [mm] | 86 |
| Rodzaj gwintu | dla bieżnika prawostronnego |
| nr EAN | 8717109323344 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Gwint zewn. [mm] | 11/16"X16 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 49400936 |
| nr EAN | 3358960650719 |

| Długość [mm] | 107 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 97 |
| nr EAN | 5012759848722 |

| Długość [mm] | 107 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 97 |
| nr EAN | 5012759851999 |

| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu | 11/16"-16 UNF-m |
| parzyste numery artykułów | 840 0692 10 |
| nr EAN | 4014870429850 |

| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu | 11/16"-16 UNF-LH-m |
| parzyste numery artykułów | 840 0691 10 |
| nr EAN | 4014870427795 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Wymiar stożka [mm] | 17,6 |
| Wymiar gwintu | 11/16" |
| Długość [mm] | 86,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 26926 01 |
| nr EAN | 4047437080829 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 17,55 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 87 |
| Długość 2 [mm] | 30,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | 11/16-16 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 12,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5010874764903 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 17,55 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 87 |
| Długość 2 [mm] | 30,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | 11/16-16 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 12,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5010874764910 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint zewn. [cal] | 11/16x16h |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 90 |
| Ciężar [kg] | 0,41 |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 8435130304841 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Gwint zewn. [cal] | 11/16x16h-LTH |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 90 |
| Ciężar [kg] | 0,41 |
| nr EAN | 8435130304858 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 95 |
| Wymiar gwintu | 11/16"x16UNFR |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| nr EAN | 5413978136025 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 95 |
| Wymiar gwintu | 11/16"x16UNFL |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| nr EAN | 5413978136032 |

| Długość [mm] | 86 |
| Wymiar gwintu | W11/16" x 16UNFR |
| parzyste numery artykułów | VKDY 317505 |
| nr EAN | 7316579256414 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 86,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 17,6 |
| Zbieżność stożka | 1:5 |
| Wymiar gwintu | M12x1,75 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| parzyste numery artykułów | JTE239 |
| nr EAN | 3322937905911 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025