
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 285 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109344912 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Długość [mm] | 135 |
| Materiał | Żeliwo |
| nr EAN | 8717109705553 |

| parzyste numery artykułów | ADA108726 |
| Długość [mm] | 154 |
| Grubość [mm] | 1009,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 1,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063093841 |

| parzyste numery artykułów | ADA108725 |
| Długość [mm] | 154 |
| Grubość [mm] | 109,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 1,010 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063093858 |

| parzyste numery artykułów | 41102 |
| Długość [mm] | 154 |
| Grubość [mm] | 1009,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,99 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816411017 |

| parzyste numery artykułów | 41101 |
| Długość [mm] | 154 |
| Grubość [mm] | 109,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,99 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816411024 |

| Długość [mm] | 125 |
| Ciężar [kg] | 0,972 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 10,5 |
| nr EAN | 5412096525186 |

| Długość [mm] | 125 |
| Ciężar [kg] | 0,972 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 10,5 |
| nr EAN | 5412096525193 |

| Ciężar netto [g] | 910 |
| nr EAN | 5902048879431 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM18X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 285 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978256921 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 158,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Zbieżność stożka | 1:6 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE1882 |
| nr EAN | 3322938326609 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025