Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel OMEGA B (V94) 3.0 V6 (F69, M69, P69) (1994.04-2001.02) 211km » 69-1225 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 3.0 V6 (f69, M69, P69) (1994.04-2001.02) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE 69-1225 MAXGEAR

69-1225 KOŃC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE MAXGEAR
maxgear 69-1225

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1225

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE 69-1225 MAXGEAR

KOĐC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE
numery OEM:
CHRYSLER      05143555AA
CHRYSLER      05143555AB
CHRYSLER      05143555AC
CHRYSLER      5143555AA
CHRYSLER      5143555AB
CHRYSLER      5143555AC

Zastosowanie KOŃC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE 69-1225 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o KOŃC. DR. KIER. JEEP GRAND CHEROKEE/ COMMANDER 3,0CRD/3,4/4,7/5,7 05-10 LE 69-1225 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.