Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 | |
Długość [mm] | 202 | |
nr EAN | 8717109319538 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 231 | |
Rozmiar gwintu 1 | FM14X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT | |
nr EAN | 8717109324952 |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 | |
nr EAN | 4014870432973 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,450 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816085744 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 14 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 200 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 5010874761049 |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 251,5 | |
Średnica 1 [mm] | 18 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
parzyste numery artykułów | BM-AX-4305 | |
Długość opakowania [cm] | 31,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5010874761599 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/10 | |
Długość [mm] | 200 | |
Wymiar gwintu | MM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
nr EAN | 5413978109456 |
Długość [mm] | 253 | |
Wymiar gwintu | M18 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 328510 | |
nr EAN | 7316579452557 |
Długość [mm] | 258 | |
Wymiar gwintu | M18 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 328514 | |
nr EAN | 7316579458856 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025