Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ kierowniczy Honda BEAT (PP_) » końcówki drążków kierowniczych Honda BEAT (PP_)

końcówki drążków kierowniczych do HONDA BEAT (PP_)

wybierz typ samochodu HONDA BEAT (PP_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM12X1.25 RHT
Wymiar stożka [mm] 12,5
Długość [mm] 72
nr EAN 8717109321081
Długość [mm] 92
Szerokość [mm] 36
Wysokość [mm] 80
nr EAN 5012759955444
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816170594
Strona zabudowy Oś przednia
Długość całkowita [mm] 92
Gwint wewnętrzny [mm] 12 x 1,25
Długość gwintu [mm] 40
Wysokość zabudowy 71
Średnica zabudowy [mm] 13
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 8033001170498
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 14
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 74
Długość 2 [mm] 21
Rozmiar gwintu 1 M10X1.25
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5010874757530
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 14x1,5
nr EAN 5703858671358
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 283
nr EAN 5703858646806
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.