parzyste numery artykułów | ADT387113 | |
Długość [mm] | 184 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,678 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 5050063601756 |
Długość [mm] | 205 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 5050063608861 |
Długość [mm] | 205 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,50 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816334460 |
parzyste numery artykułów | 43156 | |
Długość [mm] | 184 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,61 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4027816431558 |
parzyste numery artykułów | 43155 | |
Długość [mm] | 184 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,61 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4027816431565 |
Długość [mm] | 224 | |
Gwint zewn. [mm] | M14X1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 8052553100012 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość całkowita [mm] | 183 | |
Wysokość zabudowy | 68 | |
Średnica zabudowy [mm] | 14 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14X1,5 | |
nr EAN | 8052553127354 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość całkowita [mm] | 183 | |
Wysokość zabudowy | 68 | |
Średnica zabudowy [mm] | 14 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14X1,5 | |
nr EAN | 8052553127385 |
parzyste numery artykułów | 81 94 3156 | |
Długość [mm] | 184 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,61 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4044688431554 |
parzyste numery artykułów | 81 94 3155 | |
Długość [mm] | 184 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,61 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | |
nr EAN | 4044688431561 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024