Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12,4 |
Długość [mm] | 119 |
nr EAN | 8717109345889 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 296 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109631920 |
Długość [mm] | 141 |
Grubość [mm] | 85,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,470 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 5050063593877 |
nr EAN | 5012759394755 |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
nr EAN | 4014870430306 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
nr EAN | 4014870612931 |
Długość [mm] | 141 |
Grubość [mm] | 85,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816410942 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość całkowita [mm] | 139 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 14X1,5 |
Długość gwintu [mm] | 62 |
Wysokość zabudowy | 85,5 |
Średnica zabudowy [mm] | 13 |
Gwint zewn. [mm] | 12X1,25 |
nr EAN | 8033001500110 |
Wymiar stożka [mm] | 13 |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Długość [mm] | 117 |
Wymiar gwintu | FM14X1.5R |
nr EAN | 5902473025144 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM14x1.5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14x1.5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 296 |
nr EAN | 5902473030261 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
nr EAN | 4047437345041 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
nr EAN | 5902659733580 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 290 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 119 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
nr EAN | 4040074547847 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 289,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074196366 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 15 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 119 |
Długość 2 [mm] | 29,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 5010874766143 |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
nr EAN | 4060426382742 |
Ciężar netto [g] | 470 |
nr EAN | 5902048040893 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 120 |
Ciężar [kg] | 0,460 |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
nr EAN | 8435130307521 |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Długość [mm] | 116,5 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
nr EAN | 5413978175710 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM14x1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 295 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978226528 |
Długość [mm] | 141 |
Grubość [mm] | 85,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4044688410948 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025