
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 109 |
| Materiał | Żeliwo |
| nr EAN | 8717109748192 |



| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 331 |

| Długość [mm] | 109 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 15,8 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |

| Długość [mm] | 87 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 18 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |

| Długość [mm] | 348 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Średnica [mm] | 16,5 |
| Wymiar gwintu | M18x1,5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| nr EAN | 4047437453869 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 108,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074246269 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 87 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074247877 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 331 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| nr EAN | 4040074301630 |

| Ciężar [kg] | 0,67 |
| wymagana liczba | 2 |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 10,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5,3 |
| nr EAN | 4060426306601 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Średnica 1 [mm] | 21 |
| Kształt | prosty |
| Podwozie | dla pojazdów bez stabilizatora |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 109 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4060426306595 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Średnica 1 [mm] | 20,6 |
| Kształt | prosty |
| Podwozie | dla pojazdów ze stabilizatorem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 87 |
| Długość 2 [mm] | 27 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 12,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7,5 |
| nr EAN | 4060426306618 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM18X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 330 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978266401 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025