Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » układ kierowniczy Mazda BT-50 pick-up (CD, UN) » końcówki drążków kierowniczych Mazda BT-50 pick-up (CD, UN)

końcówki drążków kierowniczych do MAZDA BT-50 pick-up (CD, UN)

wybierz typ samochodu MAZDA BT-50 pick-up (CD, UN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]162
Ciężar [kg]0,548
Wymiar gwintuFM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm]15
Rozmiar gwintu 2MM12X1.25 RHT
sparowany numer artykułu231283
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
Gwint wewnętrzny [mm] RHT M14x1,5
parzyste numery artykułów 49401879
nr EAN 3358960664471
Wymiar stożka [mm]15
Długość [mm]178
Szerokość [mm]41
Wysokość [mm]90
StanFabrycznie nowy
Długość [mm] 106
Grubość [mm] 76,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Ciężar [kg] 0,38
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816424758
Długość [mm] 252
Grubość [mm] 80,0
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
Ciężar [kg] 1,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
dla numeru OE UR56-32-250
nr EAN 4027816424789
Strona zabudowy Oś przednia
Długość całkowita [mm] 107
Gwint wewnętrzny [mm] M14X1,5
Długość gwintu [mm] 55
Wysokość zabudowy 75
Średnica zabudowy [mm] 15
Gwint zewn. [mm] M12X1,25
nr EAN 8033001789515
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 180
Gwint wewnętrzny [mm] M14X1,5
Długość gwintu [mm] 55
Wysokość zabudowy 77
Średnica zabudowy [mm] 15
Gwint zewn. [mm] M12X1,25
nr EAN 8033001789546
Wymiar gwintu 14x1,5
nr EAN 5703858901301
Status produktu: Normalny
nr EAN 5908281455944
Ciężar netto [g] 403
nr EAN 5908281455630
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 85
Ciężar [kg] 0,4511
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
nr EAN 8435130385284
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 159
Ciężar [kg] 0,5872
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
nr EAN 8435130384867
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.