
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 LHT |
| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Długość [mm] | 72 |
| nr EAN | 8717109339086 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Długość [mm] | 72 |
| nr EAN | 8717109339093 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 484 |
| Rozmiar gwintu 2 | FM16X1,5 RHT |
| nr EAN | 8717109627534 |

| nr EAN | 5012759176184 |

| nr EAN | 5012759176191 |

| parzyste numery artykułów | 840 0701 10 |
| nr EAN | 4014870439576 |

| parzyste numery artykułów | 840 0699 10 |
| nr EAN | 4014870429874 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | 35305 01 |
| nr EAN | 4047437372726 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | 35304 01 |
| nr EAN | 4047437372740 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | 35304 01 |
| nr EAN | 5901619508725 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | 35305 01 |
| nr EAN | 5901619508732 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 70 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| parzyste numery artykułów | 53-16 020 0001 |
| nr EAN | 4040074081174 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 70 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 53-16 020 0000 |
| nr EAN | 4040074081167 |

| Ciężar [kg] | 0,480 |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096363191 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14,6 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 72 |
| Długość 2 [mm] | 22 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197250738 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14,6 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 72 |
| Długość 2 [mm] | 22 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197250745 |

| parzyste numery artykułów | 5034018 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858794606 |

| parzyste numery artykułów | 5034017 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858794613 |

| Ciężar netto [g] | 450 |
| nr EAN | 5908281497852 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Wymiar gwintu | M16x1.5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Rodzaj gwintu | z gwintem wewnętrznym |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Wymiar gwintu | M16x1.5 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem wewnętrznym |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |

| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 317503 |
| nr EAN | 7316579256438 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | JTE1123 |
| nr EAN | 3322937805730 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 70,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| parzyste numery artykułów | JTE1122 |
| nr EAN | 3322937805242 |

| Długość [mm] | 555 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| parzyste numery artykułów | JAR325 |
| nr EAN | 3322938311889 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025