
| Wymiar gwintu | M14 x 1,50 | 
| Wymiar stożka [mm] | 12 | 
| Długość [mm] | 228 | 
| Szerokość [mm] | 53 | 
| Wysokość [mm] | 94 | 
| EAN | 5012759583555 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Wymiar gwintu | M14 x 1,50 | 
| Wymiar stożka [mm] | 12 | 
| Długość [mm] | 228 | 
| Szerokość [mm] | 53 | 
| Wysokość [mm] | 94 | 
| EAN | 5012759583562 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Długość [mm] | 234 | 
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Ciężar [kg] | 0,45 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054224079164 | 

| parzyste numery artykułów | 109584 | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Ciężar [kg] | 0,663 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054224095836 | 

| parzyste numery artykułów | 109583 | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Ciężar [kg] | 0,663 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054224095843 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Strona zabudowy | z obu stron | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 229 | 
| nr EAN | 4047437530560 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 

| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | 
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 36-16 020 0105/HD | 
| nr EAN | 4040074255766 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Długość [mm] | 224,1 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 | 
| nr EAN | 4040074301678 | 

| Długość [mm] | 207 | 
| Ciężar [kg] | 0,690 | 
| Wymagana ilość | 1 | 
| Wymiar stożka [mm] | 11 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | 10x1,25 | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Długość opakowania [cm] | 32 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 7,5 | 
| nr EAN | 5412096735271 | 

| Długość [mm] | 229,5 | 
| Ciężar [kg] | 0,700 | 
| Wymagana ilość | 2 | 
| Wymiar gwintu | M14x1,5/M16x1,5 | 
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Długość opakowania [cm] | 31,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 4 | 
| nr EAN | 5412096742194 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | 
| Długość opakowania [cm] | 47,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 10,8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 8 | 
| nr EAN | 4060426167479 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Wymiar gwintu | M14X1.5 | 
| Średnica 1 [mm] | 14,6 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 207 | 
| Długość 2 [mm] | 23 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M10X1.25 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | 
| Długość opakowania [cm] | 26,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 | 
| nr EAN | 4060426159481 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Wymiar gwintu | M14X1.5 | 
| Średnica 1 [mm] | 14,6 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 207 | 
| Długość 2 [mm] | 23 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M10X1.25 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | 
| Długość opakowania [cm] | 26,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 15,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 8,5 | 
| nr EAN | 4060426159498 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Strona zabudowy | z obu stron | 
| Strona zabudowy | wewnątrz | 
| Wymagana ilość | 2 | 
| Długość całkowita [mm] | 245 | 
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16 x 1,5 RHT M | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,5 RHT M | 
| nr EAN | 4058787276688 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Ciężar [kg] | 0,653 | 
| nr EAN | 8435130366078 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Ciężar [kg] | 0,653 | 
| nr EAN | 8435130366085 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Wymiar gwintu | M10x1,25 | 
| dla numeru OE | 485202260R | 
| parzyste numery artykułów | 7676115 | 
| nr EAN | 3660872455475 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Wymiar gwintu | M10x1,25 | 
| dla numeru OE | 485205041R | 
| parzyste numery artykułów | 7676114 | 
| nr EAN | 3660872455482 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Zbieżność stożka | 1/5 | 
| Długość [mm] | 207 | 
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R | 
| Wymiar stożka [mm] | 11,8 | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | 
| parzyste numery artykułów | 41140 | 
| nr EAN | 5413978256051 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | 
| Długość przegub osiowy [mm] | 230 | 
| Tylko w połączeniu z | NUT | 
| nr EAN | 5413978256068 | 
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025