
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Długość [mm] | 72 |
| nr EAN | 8717109324815 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960578860 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960658029 |

| Długość [mm] | 343 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 38 |
| nr EAN | 5012759850695 |

| Długość [mm] | 92 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759851807 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M22x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 335 |
| nr EAN | 4014870438906 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870441449 |

| Długość [mm] | 341,6 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M22 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,760 |
| dla numeru OE | 171 419 810 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816022404 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,295 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816044529 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5R |
| Numer seryjny | 4300075 |
| nr EAN | 5901159100250 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4310010 |
| nr EAN | 5901159096669 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437006515 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 5907558554199 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 75 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074018156 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 340 |
| Rozmiar gwintu 1 | M22x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem |
| nr EAN | 4040074015629 |

| Ciężar [kg] | 0,300 |
| Wymiar gwintu | F 14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096276491 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 106 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość opakowania [cm] | 47 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5010874765078 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858465957 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 5902048191908 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 75 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| nr EAN | 4031185911146 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 72 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| nr EAN | 8435130304209 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 310 |
| Ciężar [kg] | 0,550 |
| nr EAN | 8435130309037 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M22x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 342 |
| Ciężar [kg] | 0,695 |
| nr EAN | 8435130309068 |

| Długość [mm] | 341 |
| Wymiar gwintu | M22 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 321034 |
| nr EAN | 7316579452960 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,295 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688504197 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Gwint zewn. [mm] | M 14 x 1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 12 x 1,5 |
| Długość [mm] | 75 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025