
| Długość [mm] | 260 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759553022 |

| Długość [mm] | 208 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 110 |
| nr EAN | 5012759553039 |

| Długość [mm] | 208 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 110 |
| nr EAN | 5012759553046 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 186 |
| nr EAN | 4014870619541 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 186 |
| nr EAN | 4014870619534 |

| oś przednia, z lewej | |
| oś przednia, z prawej | |
| Długość [mm] | 243 |
| Ciężar [kg] | 0,650 |
| Rozmiar klucza | 13 |
| Rozmiar klucza | 38 |
| Średnica zewnętrzna [mm] | 40 |
| z przeciwnakrętką | |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M14 x 1,5 |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M16 x 1,5 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 186 |
| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 616 020 0030/HD |
| nr EAN | 4040074273074 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426306588 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 18,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 186 |
| Długość 2 [mm] | 40 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4060426308636 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 208 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 110 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 223,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16xP1.5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14xP1.5 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Masa [g] | 598 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 |
| Długość opakowania [cm] | 24 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,5 |
| Średnica rękojeści [mm] | 16,5 |
| Długość całkowita [mm] | 260,1 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 243 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978271313 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 187 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 9733 |
| nr EAN | 5413978271290 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 187 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 9732 |
| nr EAN | 5413978271306 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025