Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » końcówki drążków kierowniczych Opel SPEEDSTER (E01)

końcówki drążków kierowniczych do OPEL SPEEDSTER (E01)

wybierz typ samochodu OPEL SPEEDSTER (E01):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu MM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 11,9
Długość [mm] 100
nr EAN 8717109323160
Długość [mm] 118
Szerokość [mm] 36
Wysokość [mm] 67
nr EAN 5012759852149
Wymiar stożka [mm] 12,2
Wymiar gwintu M14x1,5 A
nr EAN 4014870431754
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Rozmiar gwintu 2 M14x1.5
Numer seryjny 4315000
nr EAN 5901159096294
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint zewn. 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. [mm] M10x1,5
nr EAN 4047437367432
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 100
Wymiar stożka [mm] 11,8
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185910439
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]100
Wymiar gwintuM14
Gwint zewn. [mm]M14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów VKDY 316025
nr EAN 7316577895967
Długość [mm] 100
Gwint zewn. [mm] M14x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm] 14,6
Wymiar gwintu M10x1,25
nr EAN 3322937906413
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.