
| Długość [mm] | 185 |
| Szerokość [mm] | 43 |
| Wysokość [mm] | 106 |
| nr EAN | 5012759474501 |

| Długość [mm] | 185 |
| Szerokość [mm] | 43 |
| Wysokość [mm] | 106 |
| nr EAN | 5012759474518 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 245 |
| nr EAN | 4014870437619 |

| Ø sworznie [mm] | 16,20 |
| Długość [mm] | 160 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1177 10 |
| nr EAN | 4014870432058 |

| Długość [mm] | 266 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,625 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816342533 |

| parzyste numery artykułów | 39676 |
| Długość [mm] | 160 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,67 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816396758 |

| parzyste numery artykułów | 39675 |
| Długość [mm] | 160 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,67 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816396765 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM18x1.5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1.5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 247 |
| nr EAN | 5902473026387 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437357396 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 245 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 5903364315832 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 160 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0024 |
| nr EAN | 4040074085998 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 160 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0023 |
| nr EAN | 4040074086001 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 245 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074085981 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 267 |
| Średnica 1 [mm] | 16,5 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197566686 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,2 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 160 |
| Długość 2 [mm] | 35 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197642540 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,2 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 160 |
| Długość 2 [mm] | 35 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197642557 |

| parzyste numery artykułów | 5031541 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858896591 |

| parzyste numery artykułów | 5031540 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858896607 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| nr EAN | 5703858913182 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 245 |
| Ciężar [kg] | 0,661 |
| nr EAN | 8435130328472 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM18x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 247 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978230204 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 160 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21539 |
| nr EAN | 5413978230181 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 160 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21538 |
| nr EAN | 5413978230198 |

| Długość [mm] | 159,7 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 318518 |
| nr EAN | 7316579495639 |

| Długość [mm] | 266 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,625 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688563385 |

| parzyste numery artykułów | 20 93 9675 |
| Długość [mm] | 160 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,67 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688655721 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025