Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ kierowniczy Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM)

końcówki drążków kierowniczych do VOLKSWAGEN LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
Długość przegub osiowy [mm]265
Długość [mm]185
Wymiar gwintuM14x1,5
Wymiar stożka [mm]14,2
sparowany numer artykułu840 1460 10
Długość [mm]185
Wymiar gwintuM14x1,5
Wymiar stożka [mm]14,2
sparowany numer artykułu840 1459 10
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]185
Wymiar gwintuM12
Średnica 1 [mm]18,9
Kształtustawiony pod kątem
Rodzaj połączeniaPojemnik
Długość 1 [mm]185
Długość 2 [mm]25,5
Rozmiar gwintu 1M14X1.5
Rozmiar gwintu 2M12X1.5
Długość opakowania [cm]21,5
Szerokość opakowania [cm]12,5
Wysokość opakowania [cm]6
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]185
Wymiar gwintuM12
Średnica 1 [mm]18,9
Kształtustawiony pod kątem
Rodzaj połączeniaPojemnik
Długość 1 [mm]185
Długość 2 [mm]25,5
Rozmiar gwintu 1M14X1.5
Rozmiar gwintu 2M12X1.5
Długość opakowania [cm]21,5
Szerokość opakowania [cm]13
Wysokość opakowania [cm]6
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.