Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 14,3 |
Długość [mm] | 215 |
nr EAN | 8717109652178 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 222 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109647877 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 222 |
nr EAN | 4014870612665 |
parzyste numery artykułów | 106846 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224068458 |
parzyste numery artykułów | 106845 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224068465 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
parzyste numery artykułów | 39379 01 |
nr EAN | 4047437482449 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
parzyste numery artykułów | 39378 01 |
nr EAN | 4047437482463 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość [mm] | 204 |
nr EAN | 4047437509382 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
parzyste numery artykułów | 39379 01 |
nr EAN | 5903766312262 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
parzyste numery artykułów | 39378 01 |
nr EAN | 5903766312279 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 221 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074189139 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 215 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 40-16 020 0001/HD |
nr EAN | 4040074241271 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 215 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 40-16 020 0000/HD |
nr EAN | 4040074241288 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 224 |
Rozmiar gwintu 1 | M14 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1/5 |
Długość [mm] | 215 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 14,5 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
parzyste numery artykułów | 53730 |
nr EAN | 5413978241774 |
parzyste numery artykułów | 62 10 6846 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054228068454 |
parzyste numery artykułów | 62 10 6845 |
Długość [mm] | 215 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 0,779 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054228068461 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025