Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Isuzu » stabilizator, mocowanie Isuzu D-MAX II (TFR, TFS) » łącznik stabilizatora Isuzu D-MAX II (TFR, TFS)

łącznik stabilizatora do ISUZU D-MAX II (TFR, TFS)

wybierz typ samochodu ISUZU D-MAX II (TFR, TFS):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
parzyste numery artykułów ADZ98505
Długość [mm] 180
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 18
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,274
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063985047
parzyste numery artykułów ADZ98504
Długość [mm] 180
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 18
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,268
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063985054
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10 x 1,25 x.25,5
Rozmiar gwintu 3 M10 x 1,25 x.25,5
Długość [mm] 189
Szerokość [mm] 61
Wysokość [mm] 75
nr EAN 5012759991800
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10 x 1,25 x.25,5
Rozmiar gwintu 3 M10 x 1,25 x.25,5
Długość [mm] 189
Szerokość [mm] 61
Wysokość [mm] 75
nr EAN 5012759991817
parzyste numery artykułów 43318
Długość [mm] 187
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 18
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816433170
parzyste numery artykułów 43317
Długość [mm] 187
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 18
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816433187
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.