Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dodge NEON II » stabilizator, mocowanie Dodge NEON II » łącznik stabilizatora Dodge NEON II

łącznik stabilizatora do DODGE NEON II

wybierz typ samochodu DODGE NEON II:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 405
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37755
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978268085
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 405
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37754
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978268092
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 405
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37757
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978268108
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 405
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37756
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978268115
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 360
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37859
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978274017
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 360
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37858
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978274031
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.