Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » stabilizator, mocowanie Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » łącznik stabilizatora Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_)

łącznik stabilizatora do RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 73
Wymiar gwintu MM8X1.25 RHT
Średnica [mm] 26,5
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109336108
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 68
nr EAN 4014870405632
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4047437404731
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5907558540079
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 2,5
Wysokość opakowania [cm] 2,5
nr EAN 4044197250332
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 74
nr EAN 5703858601768
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M8x1,25
Długość [mm] 74
Ciężar [kg] 0,11
nr EAN 8435130386182
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 75
Rozmiar gwintu 1 M8x1,25R
nr EAN 5413978145607
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.