Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » stabilizator, mocowanie Porsche 911 kabriolet (991) » łącznik stabilizatora Porsche 911 kabriolet (991)

łącznik stabilizatora do PORSCHE 911 kabriolet (991)

wybierz typ samochodu PORSCHE 911 kabriolet (991):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 260
Wymiar gwintu M10/12X1.5 RHT
Średnica [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109679021
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Wymiar gwintu M10x1,5 unten
Wymiar gwintu M12x1,5 oben
parzyste numery artykułów 42110 01
nr EAN 4047437502666
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar gwintu M10x1,5 unten
Wymiar gwintu M12x1,5 oben
nr EAN 4047437502703
Drążek / rozpórka dla drążka wahliwego
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu M10x1,5 unten
Wymiar gwintu M12x1,5 oben
parzyste numery artykułów 42015 01
nr EAN 4047437504875
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 259
Rozmiar gwintu 1 12x1,5
Rozmiar gwintu 2 10x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 416 060 0025/HD
nr EAN 4040074304730
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 259
Rozmiar gwintu 1 12x1,5
Rozmiar gwintu 2 10x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 416 060 0024/HD
nr EAN 4040074304747
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 235
Rozmiar gwintu 1 12x1,5
Rozmiar gwintu 2 10x1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074304754
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4060426278311
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4060426283513
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
rura Ø [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 260
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
parzyste numery artykułów 63768
nr EAN 5413978257010
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
rura Ø [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 235
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978257034
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.