Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » stabilizator, mocowanie Opel ASTRA K Sports Tourer (B16) » łącznik stabilizatora Opel ASTRA K Sports Tourer (B16)

łącznik stabilizatora do OPEL ASTRA K Sports Tourer (B16)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA K Sports Tourer (B16):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.75
Rozmiar gwintu 3 M12x1.75
Długość [mm] 340
Szerokość [mm] 79
Wysokość [mm] 37
nr EAN 5012759980026
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.75
Rozmiar gwintu 3 M12x1.75
Długość [mm] 340
Szerokość [mm] 79
Wysokość [mm] 37
nr EAN 5012759980033
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 307
Wymiar gwintu M12x1,75
parzyste numery artykułów 818 0563 10
nr EAN 4014870598983
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 307
Wymiar gwintu M12x1,75
parzyste numery artykułów 818 0562 10
nr EAN 4014870598976
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 306
Średnica 1 [mm] 24
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426052393
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 306
Średnica 2 [mm] 24
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 2 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426052409
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 306,5
Wymagana ilość 1
Materiał Tworzywo sztuczne
Materiał Stal
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,75 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M12 x 1,75 RHT M
parzyste numery artykułów G7-2001
nr EAN 4058787270044
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 306,5
Wymagana ilość 1
Materiał Stal
Materiał Tworzywo sztuczne
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,75 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M12 x 1,75 RHT M
parzyste numery artykułów G7-2000
nr EAN 4058787270051
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]307
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 112x1,5
Rozmiar gwintu 212x1,5
sparowany numer artykułuRH06-5020
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 306
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 9963
nr EAN 5413978257782
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 306
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 9962
nr EAN 5413978257799
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.