Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » stabilizator, mocowanie Lexus IS I (_E1_) » łącznik stabilizatora Lexus IS I (_E1_)

łącznik stabilizatora do LEXUS IS I (_E1_)

wybierz typ samochodu LEXUS IS I (_E1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 109,5
Wymiar gwintu MM12X1,25 RHT/MM10X1
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109626513
Długość [mm] 135
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,320
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063385212
Długość [mm] 106,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 9
Ciężar [kg] 0,31
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816346647
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816429449
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 107
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z poduszką gumową
nr EAN 4040074123751
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 106
Średnica 1 [mm] 18
Średnica 2 [mm] 15
Średnica 3 [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4044197643196
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm] 107
Średnica 2 [mm] 17
Średnica 3 [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 9,3
Wysokość opakowania [cm] 5,1
nr EAN 4044197643202
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427275799
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427275805
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.