Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » stabilizator, mocowanie Nissan PATHFINDER II (R50) » łącznik stabilizatora Nissan PATHFINDER II (R50)

łącznik stabilizatora do NISSAN PATHFINDER II (R50)

wybierz typ samochodu NISSAN PATHFINDER II (R50):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 210
Wymiar gwintu M10X1.25 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109341744
Długość [mm] 223,5
średnica zewnętrzna [mm] 10,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Długość gwintu [mm] 22,5
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,292
dla numeru OE 56260-41G11
nr EAN 5050063185508
Długość [mm] 190
średnica zewnętrzna [mm] 10,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 22,8
Rozmiar klucza 19
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,466
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063017052
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 3358960645180
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.5
Rozmiar gwintu 3 M12x1.5
Długość [mm] 225
Szerokość [mm] 35
Wysokość [mm] 62
nr EAN 5012759288542
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 390
nr EAN 5908281453193
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś tylna
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Gwint zewn. 1 [mm] M10 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M10 x 1,25 RHT M
Długość całkowita [mm] 220
nr EAN 4031185130806
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,25
Długość [mm] 210
Ciężar [kg] 0,29
Gwint zewn. 1 [mm] M10x1,5
nr EAN 8435130331182
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 190
Ciężar [kg] 0,396
nr EAN 8435130353825
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427523203
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 212
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M10x1,25
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5700427274723
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.