Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » stabilizator, mocowanie Opel MONZA A (22_) » łącznik stabilizatora Opel MONZA A (22_)

łącznik stabilizatora do OPEL MONZA A (22_)

wybierz typ samochodu OPEL MONZA A (22_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,012
nr EAN 4027816032120
Długość [mm] 193
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,238
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816042754
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,192
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816032069
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 195
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M10x1,5
nr EAN 4040074121115
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30
nr EAN 4031185177931
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,5
Długość [mm] 195
Ciężar [kg] 0,374
nr EAN 8435130322432
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,012
nr EAN 4044688513861
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.