Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Ford ZEPHYR III » stabilizator, mocowanie Ford ZEPHYR III » łącznik stabilizatora Ford ZEPHYR III

łącznik stabilizatora do FORD ZEPHYR III

wybierz typ samochodu FORD ZEPHYR III:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 119
Wymiar gwintu MM8X1.25 RHT
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109341102
Długość [mm] 116
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063485424
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek prowadzący
nr EAN 3358960655981
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5012759239216
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 M10x1.5
Długość [mm] 355
Szerokość [mm] 30
Wysokość [mm] 56
nr EAN 5012759451137
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4014870404109
Długość [mm] 110
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 4027816305880
Długość [mm]115
Ciężar [kg]0,16
Średnica 1 [mm]8
Średnica 3 [mm]8
MateriałGuma / metal
MateriałStal
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M8X1.25
Rozmiar gwintu 2M8X1.25
Ciężar [kg] 0,400
Wymagana ilość 2
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość opakowania [cm] 43,5
Szerokość opakowania [cm] 7,5
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096325373
Ciężar [kg] 0,142
Wymagana ilość 1
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096282171
Długość [mm] 115
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197273935
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Jednostka ilości Zestaw
Ciężar netto [g] 144
nr EAN 5908281448373
Długość [mm] 325
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 399
nr EAN 5908281448410
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Jednostka ilości Zestaw
Ciężar netto [g] 128
nr EAN 5908281453650
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,5
Długość [mm] 325,5
Ciężar [kg] 0,34
nr EAN 8435130331847
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M8x1,25
Długość [mm] 110
Ciężar [kg] 0,120
nr EAN 8435130332332
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 115
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 115
Rozmiar gwintu 1 MM8x1,25R
nr EAN 5413978170852
Długość [mm] 110
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 845514
nr EAN 7316579496995
Długość [mm] 110
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688552587
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Wymiar gwintu M8 x 1.25
Długość [mm] 110
nr EAN 3322937878710
Strona zabudowy z przodu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427524088
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.