Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Saab 9-5 (YS3E) » stabilizator, mocowanie Saab 9-5 (YS3E) » łącznik stabilizatora Saab 9-5 (YS3E)

łącznik stabilizatora do SAAB 9-5 (YS3E)

wybierz typ samochodu SAAB 9-5 (YS3E):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 242,5
Wymiar gwintu MM12X1.5 RHT
Średnica [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109331370
Długość 1/Długość 2 [mm] 80,0
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109612424
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Materiał Tworzywo sztuczne
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez elektronicznej regulacji dynamiki jazdy
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 3358960637888
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.5
Rozmiar gwintu 3 2xM12x1.5
Długość [mm] 272
Szerokość [mm] 31
Wysokość [mm] 98
nr EAN 5012759057834
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4014870398897
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4047437029767
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5907558554717
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 243
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074486757
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 244
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874764408
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]243,5
wymagana liczba2
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,5
Długość [mm] 243,5
Ciężar [kg] 0,49
nr EAN 8435130322456
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 243
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,5R
nr EAN 5413978156061
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 345002
nr EAN 7316577893208
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937907694
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.