Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Kia SEPHIA (FA) » stabilizator, mocowanie Kia SEPHIA (FA) » łącznik stabilizatora Kia SEPHIA (FA)

łącznik stabilizatora do KIA SEPHIA (FA)

wybierz typ samochodu KIA SEPHIA (FA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 89
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Kolor czarny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063085433
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Gwint zewn. [mm] M10x1,25
Długość [mm] 90
nr EAN 4047437326750
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Gwint zewn. [mm] M10x1,25
Długość [mm] 90
nr EAN 5902659782465
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 90
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
nr EAN 4040074492819
Ciężar [kg] 0,200
Ilość na oś 2
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096245596
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 90
Wymiar gwintu M10x1,25
nr EAN 5703858649913
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Długość [mm] 275
Wymiar gwintu M10x1.25
rura Ø [mm] 8
parzyste numery artykułów JTS571
nr EAN 3322937924202
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Długość [mm] 275
Wymiar gwintu M10x1.25
rura Ø [mm] 8
parzyste numery artykułów JTS570
nr EAN 3322937924219
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.