Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel ASCONA C (J82) » stabilizator, mocowanie Opel ASCONA C (J82) » łącznik stabilizatora Opel ASCONA C (J82)

łącznik stabilizatora do OPEL ASCONA C (J82)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA C (J82):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,012
nr EAN 4027816032120
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30
nr EAN 4031185177931
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,012
nr EAN 4044688513861
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Materiał Guma
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Wymagana ilość 8
nr EAN 5908229916223
Drążek / rozpórka dla drążka sprzęgającego
Materiał PU (poliuretan)
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy góra
Wymagana ilość 8
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
nr EAN 5908229985953
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.