Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Lexus LS (_F4_) » stabilizator, mocowanie Lexus LS (_F4_) » łącznik stabilizatora Lexus LS (_F4_)

łącznik stabilizatora do LEXUS LS (_F4_)

wybierz typ samochodu LEXUS LS (_F4_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Pręt/RozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
EAN689604307137
StanFabrycznie nowy
parzyste numery artykułów 42991
Długość [mm] 75
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 4027816429906
parzyste numery artykułów 42990
Długość [mm] 75
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 4027816429913
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]78
Ciężar [kg]0,41
Średnica 1 [mm]26
Średnica 2 [mm]26
Średnica 3 [mm]10
MateriałStal
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12X1.25
Rozmiar gwintu 2M12X1.25
sparowany numer artykułuKSLF1013
parzyste numery artykułów 81 94 2991
Długość [mm] 75
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 4044688429902
parzyste numery artykułów 81 94 2990
Długość [mm] 75
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 4044688429919
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.