Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Lexus IS II (_E2_) » stabilizator, mocowanie Lexus IS II (_E2_) » łącznik stabilizatora Lexus IS II (_E2_)

łącznik stabilizatora do LEXUS IS II (_E2_)

wybierz typ samochodu LEXUS IS II (_E2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 71
Wymiar gwintu MM12X1.25 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8717109655735
Długość 1/Długość 2 [mm] 71
Wymiar gwintu MM12X1.25 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8717109655742
parzyste numery artykułów ADT38596
Długość [mm] 72
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Kolor czarny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,440
dla numeru OE 48820-53010
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063060683
Długość [mm] 100
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816429722
parzyste numery artykułów 42992
Długość [mm] 72
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Kolor czarny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,38
dla numeru OE 48820-53010
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816429937
Strona zabudowyOś tylna
Drążek / rozpórkaDrążek wahadłowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm] 103
Średnica 2 [mm] 8
Średnica 3 [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 16,5
Szerokość opakowania [cm] 6,6
Wysokość opakowania [cm] 4,7
nr EAN 4044197951789
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 304
nr EAN 5908281454268
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.