Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC) » stabilizator, mocowanie Volkswagen GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC) » łącznik stabilizatora Volkswagen GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC)

łącznik stabilizatora do VOLKSWAGEN GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GRAND CALIFORNIA Camper (SCB, SCC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Średnica [mm]1
Długość [mm]180
Ciężar [kg]0,615
MateriałStal
Rozmiar klucza18
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Długość gwintu [mm]29
uwzględnić informację serwisową
Wymiar gwintu zewnętrznegoM12 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Średnica [mm]1
Długość [mm]378
Ciężar [kg]0,893
MateriałStal
Rozmiar klucza21
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętkami
Długość gwintu [mm]26
uwzględnić informację serwisową
sparowany numer artykułu177881
Wymiar gwintu zewnętrznegoM14 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał blacha stalowa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 47,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4060426238858
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Materiał blacha stalowa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 47
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4060426238865
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
dla pojazdów z dopuszczalną masą całkowitą powyżej [kg] 3500
Długość opakowania [cm] 21
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4060426311223
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]379
Wymiar gwintuM14x1,5
Drążek / rozpórkaDrążek wahadłowy
Rozmiar gwintu 1M14
sparowany numer artykułuRH06-0025
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.