Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » napęd osi Bmw X1 (F48) » wał napędowy Bmw X1 (F48) » łącznik wału, krzyżak wału Bmw X1 (F48)

łącznik wału, krzyżak wału do BMW X1 (F48)

wybierz typ samochodu BMW X1 (F48):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,14
dla numeru OE 000 411 11 00 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816260875
Strona zabudowy z tyłu
Średnica [mm] 148
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241349
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248867
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,14
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688643032
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.