Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » napęd osi Fiat FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (147_) » wał napędowy Fiat FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (147_) » łącznik wału, krzyżak wału Fiat FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (147_)

łącznik wału, krzyżak wału do FIAT FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (147_)

wybierz typ samochodu FIAT FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (147_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074245507
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275422905
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5902275426200
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.