Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » napęd osi Ford Usa E Furgon » wał napędowy Ford Usa E Furgon » łącznik wału, krzyżak wału Ford Usa E Furgon

łącznik wału, krzyżak wału do FORD USA E Furgon

wybierz typ samochodu FORD USA E Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 150,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ciężar [kg] 0,8
dla numeru OE 205 411 01 00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224017791
Grubość [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 150,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ciężar [kg] 1,217
dla numeru OE 205 411 01 00 S1
nr EAN 4054224719954
średnica zewnętrzna [mm] 150,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ciężar [kg] 0,8
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054228017797
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łącznik wału, krzyżak wału pasujące do FORD USA E Furgon
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.