Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fso » napęd osi Fso MATIZ » wał napędowy Fso MATIZ » łącznik wału, krzyżak wału Fso MATIZ

łącznik wału, krzyżak wału do FSO MATIZ

wybierz typ samochodu FSO MATIZ:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 126,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,941
dla numeru OE 26 11 7 527 392 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816435204
nr EAN 5901619540855
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074245484
Strona zabudowy z tyłu
Średnica [mm] 125
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074245651
Strona zabudowy z tyłu
Średnica [mm] 125
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074253472
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074249444
Strona zabudowy z tyłu
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Ilość otworów 6
nr EAN 4058787301021
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 701
Wymagana ilość 1
średnica zewnętrzna [mm] 126
nr EAN 8033989215747
Masa [g] 750
Materiał Guma / metal
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Ilość otworów 6
nr EAN 8036197457107
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Strona zabudowy Oś przednia
Odległość / Ø [mm] 105
dla numeru OE 26117610061
nr EAN 3660872413611
średnica zewnętrzna [mm] 126,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,941
dla numeru OE 26 11 7 527 392 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688658449
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229909188
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275775902
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Ø otworu 1 [mm] 10
nr EAN 5902275112998
Materiał Guma / metal
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
średnica zewnętrzna [mm] 143
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Ilość otworów 6
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.