Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » napęd osi Nissan » wał napędowy Nissan » łącznik wału, krzyżak wału Nissan

łącznik wału, krzyżak wału do NISSAN

wybierz model samochodu NISSAN:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,04
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 3358960125101
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 110,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,34
dla numeru OE 26 11 1 225 624
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816025627
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Długość 1 [mm] 61,30
Średnica 1 [mm] 23,82
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
nr EAN 4019064300090
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300205
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 5907558548693
Strona zabudowy z tyłu
Średnica [mm] 24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Jednostka ilości Sztuka
średnica zewnętrzna [mm] 24
Długość [mm] 64
nr EAN 4040074095690
Średnica [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241301
Średnica [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248737
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Wymagana ilość 1
Masa [g] 396
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 28
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 110
Ilość otworów 6
nr EAN 8033989007809
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 110,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,34
dla numeru OE 26 11 1 225 624
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688025623
Wymagana ilość 1
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 5908229949764
Materiał Guma / metal
dla numeru OE 26 11 1 225 624
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
dla numeru OE 638 460 3611
Średnica przegubu [mm] 40
Średnica końcówki wału [mm] 15
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.