Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » napęd osi Mercedes-benz T1 Platforma / podwozie (B602) » wał napędowy Mercedes-benz T1 Platforma / podwozie (B602) » łącznik wału, krzyżak wału Mercedes-benz T1 Platforma / podwozie (B602)

łącznik wału, krzyżak wału do MERCEDES-BENZ T1 Platforma / podwozie (B602)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ T1 Platforma / podwozie (B602):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1 [mm] 74,40
Średnica 1 [mm] 24,06
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064303374
Strona zabudowy Wał główny
Średnica [mm] 24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Jednostka ilości Zestaw
średnica zewnętrzna [mm] 24
Długość [mm] 74,5
nr EAN 4040074126172
Długość 1 [mm] 74,40
Średnica 1 [mm] 24,06
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
dla numeru OE 123 410 0131
Średnica przegubu [mm] 76
Średnica końcówki wału [mm] 24
dla numeru OE 601 410 0231
Średnica przegubu [mm] 76
Średnica końcówki wału [mm] 24
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.