Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » napęd osi Mitsubishi PAJERO II (V3_W, V2_W, V4_W, V5_W) » wał napędowy Mitsubishi PAJERO II (V3_W, V2_W, V4_W, V5_W) » łącznik wału, krzyżak wału Mitsubishi PAJERO II (V3_W, V2_W, V4_W, V5_W)

łącznik wału, krzyżak wału do MITSUBISHI PAJERO II (V3_W, V2_W, V4_W, V5_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO II (V3_W, V2_W, V4_W, V5_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 63,8
średnica zewnętrzna [mm] 25,0
Ciężar [kg] 0,340
nr EAN 5050063439014
Długość [mm] 85
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Ciężar [kg] 0,580
nr EAN 5050063439021
Długość [mm] 78
średnica zewnętrzna [mm] 25,0
Ciężar [kg] 0,396
dla numeru OE MR196838
nr EAN 5050063439038
Długość [mm] 101
średnica zewnętrzna [mm] 30,0
Ciężar [kg] 0,8
dla numeru OE MR377128
nr EAN 5050063439052
Średnica [mm] 25
Wysokość [mm] 78
Ciężar [kg] 0,39
Długość opakowania [cm] 7,7
Szerokość opakowania [cm] 7,7
Wysokość opakowania [cm] 2,5
nr EAN 4056111049953
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 25
Wysokość [mm] 63,8
Ciężar [kg] 0,312
Długość opakowania [cm] 6,4
Szerokość opakowania [cm] 6,4
Wysokość opakowania [cm] 3,0
nr EAN 4056111023779
Średnica [mm] 25
Długość [mm] 76,8
Wysokość [mm] 76,8
Ciężar [kg] 0,38
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 7,5
Wysokość opakowania [cm] 2,5
nr EAN 4056111019840
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 85
Ciężar [kg] 0,598
Długość opakowania [cm] 8,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 3,0
nr EAN 4056111023830
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 71,5
Ciężar [kg] 0,805
Długość opakowania [cm] 10,1
Szerokość opakowania [cm] 10,1
Wysokość opakowania [cm] 3,0
nr EAN 4056111032153
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300205
Długość 1 [mm] 63,80
Średnica 1 [mm] 25,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300694
Długość 1 [mm] 76,80
Średnica 1 [mm] 25,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064303824
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 101
Długość 2 [mm] 71
Średnica [mm] 30,0
nr EAN 4029416170264
Długość [mm] 64
Średnica zabudowy [mm] 25
nr EAN 8033001078800
Długość [mm] 101
Średnica zabudowy [mm] 30
Długość 1 [mm] 71
nr EAN 8033001746822
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
Długość 1 [mm] 63,80
Średnica 1 [mm] 25,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
Długość 1 [mm] 76,80
Średnica 1 [mm] 25,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
dla numeru OE 638 460 3611
Średnica przegubu [mm] 40
Średnica końcówki wału [mm] 15
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.