Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco TRAKKER II AD260T36 (2012-???) 360km » 02.34.033 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Iveco Trakker Ii Ad260t36 (2012-???) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie, kolumna kierownicza 02.34.033 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.34.033 Połączenie, kolumna kierownicza TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.34.033

Status produktu: Normalny
dla numeru OE638 460 3611
Średnica przegubu [mm]40
Średnica końcówki wału [mm]15

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, kolumna kierownicza 02.34.033 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

KRZYÂťAK KOLUMNY KIEROWNICZEJ 15X40 AUDI/BMW/DB/CHRYSLER/NISSAN
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      638 460 3611
MERCEDES-BENZ      15 x 40 mm
VOLVO      8650236
OPEL      4803419
NISSAN      48810-BN008
MITSUBISHI      MB347285
MERCEDES-BENZ      A638 460 3611
FORD      8L8Z-3B676-E
CHRYSLER      04649123AD
NISSAN      MB347285
BMW      32 31 1 150 489
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie, kolumna kierownicza 02.34.033 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.