Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd osi Opel MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10) » wał napędowy Opel MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10) » łącznik wału, krzyżak wału Opel MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10)

łącznik wału, krzyżak wału do OPEL MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10)

wybierz typ samochodu OPEL MERIVA B nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (S10):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816044352
Grubość [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 54,0
średnica zewnętrzna [mm] 140,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 21
Ciężar [kg] 0,921
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 12
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816262947
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 1,4
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816434825
Długość [mm] 38
Średnica wewnętrzna [mm] 25,40
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,064
nr EAN 4054224711545
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558533019
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659736857
Strona zabudowy z tyłu
Średnica [mm] 133
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241486
Strona zabudowy z przodu
Średnica [mm] 135
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241356
Średnica [mm] 132
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248744
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688044358
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Strona zabudowy z przodu
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688658319
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
otwór Ø [mm] 12
Szerokość [mm] 143
Średnica wewnętrzna [mm] 55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 5908229957769
Strona zabudowy z tyłu
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 133
Ilość otworów 6
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.