Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » napęd osi Porsche 911 targa (991) » wał napędowy Porsche 911 targa (991) » łącznik wału, krzyżak wału Porsche 911 targa (991)

łącznik wału, krzyżak wału do PORSCHE 911 targa (991)

wybierz typ samochodu PORSCHE 911 targa (991):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]74,6
średnica zewnętrzna [mm]27
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816044352
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Długość 1 [mm] 74,50
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
nr EAN 4019064304050
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 1
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558533019
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy w środku
Średnica [mm] 27
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Jednostka ilości Sztuka
średnica zewnętrzna [mm] 27
Długość [mm] 74,6
nr EAN 4040074406113
Strona zabudowy z przodu i z tyłu
Średnica [mm] 27
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Jednostka ilości Zestaw
Długość [mm] 81,8
nr EAN 4040074406137
Średnica [mm] 132
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241325
Średnica [mm] 132
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248744
Długość 1 [mm] 74,50
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688044358
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229909188
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.