Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » napęd osi Porsche 911 targa (991) » wał napędowy Porsche 911 targa (991) » łącznik wału, krzyżak wału Porsche 911 targa (991)

łącznik wału, krzyżak wału do PORSCHE 911 targa (991)

wybierz typ samochodu PORSCHE 911 targa (991):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 64,3
średnica zewnętrzna [mm] 25,0
Ciężar [kg] 0,320
dla numeru OE 37125-49W26
nr EAN 5050063139013
Długość [mm] 71,8
średnica zewnętrzna [mm] 27,0
Ciężar [kg] 0,430
dla numeru OE 37126-01G26
nr EAN 5050063139044
Średnica [mm]64,3
Długość [mm]64,3
średnica zewnętrzna [mm]40
Długość 2 [mm]40
Średnica [mm] 27
Wysokość [mm] 46,1
Ciężar [kg] 0,412
Długość opakowania [cm] 7,4
Szerokość opakowania [cm] 7,4
Wysokość opakowania [cm] 2,8
nr EAN 4056111045795
Długość [mm] 71
Średnica zabudowy [mm] 27
Długość 1 [mm] 46
nr EAN 8033001078763
Długość [mm] 81
Średnica zabudowy [mm] 28
Długość 1 [mm] 53
nr EAN 8033001078770
Długość [mm] 64
Średnica zabudowy [mm] 25
Długość 1 [mm] 40
nr EAN 8033001078862
Długość 1 [mm] 71,00
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.